Ventetiden for leveranse er estimert til juni 2019 Bestilling av deler til første produksjonsserie pågår. Møt oss på Åpent hus hos Arctic Trucks 25. mai. Klikk her for mer informasjon.
Hjem / Produksjonsoppdatering / Produksjonsoppdatering - Februar
Produksjonsoppdatering - Februar

Produksjonsoppdatering - Februar

Har du bestilt Dropracks?

Da har du mottatt en epost med beskrivelse av produksjonsforløpet frem mot levering. På denne bloggen vil det legges ut oppdateringer underveis, slik at du kan se fremgangen mens du venter på din Dropracks! Det vil legges ut minst en oppdatering i måneden.

For øyeblikket er det deler i produksjon hos ulike underleverandører i Norge, Kina, Japan, Tyskland, Sverige og England. Disse delene sendes fortløpende til vår produksjonspartner som sammenstiller en test-serie.

Noen deler har allerede ankommet, men på grunn av kinesisk nyttårsfeiring er det full produksjonsstans i Kina frem til 8. februar. Samtlige deler til testproduksjonen skal være på plass i Spania hos vår produksjonspartner i løpet av februar før de settes sammen andre uken i mars og sendes til kvalitetskontroll.

Etter en kvalitetskontroll av test-serien er det endelig grønt lys for bestilling av delene til ditt rack, som har fått et par forbedringer mens du har ventet.

Produksjon
Det produseres deler til Dropracks i Norge, Sverige, England, Tyskland, Kina og Japan.

Noen av forbedringene

Optimalisert størrelse på T-spor for tilleggsutstyr
- Bolter skal nå ikke kunne rotere i T-sporet, dette gjør montering av ekstrautstyr enklere. 

Lavere friksjon ved gliding inn og ut på taket
- Gjør det enklere å skyve/trekke racket inn og ut på taket ved parkering på skrått plan.

Bedre friksjon i gummilister på lasteflaten
- Diverse last som stroppes ned sitter bedre fast i racket.

Tilpasning av spor mot kobling til biltak er forbedret
- Dropracks kan nå benyttes med ett større sortiment av lasteføtter til flere bilmodeller.

Forbedret krankopplagring
- Tar bort unødig friksjon i sveivopplagringen, slik at det blir enklere å heise tyngre last.

Større håndtak
- Siden det kan være hensiktsmessig å benytte hele sammenkoblingen i forkant til å trekke/dytte, har vi utvidet gripeområdet til hele flaten.

Forbedret frostsikkerhet i kjørelås
- Ved maskinvask eller høyttrykksvask kunne det trenge vann inn i et område som ved noen tilfeller kunne føre til isdannelse, og vanskeligheter ved opplåsing. Låsens indre mekanisme er redesignet slik at det ikke kan forekomme.

Enklere montering for sluttbruker
- Forbedret innfestingsmetode for raskere, enklere montering på bil.

T-spor
I tillegg til optimalisert størrelse på T-sporet har nå enden av T-sporet fått en innslippsvinkel som gjør det enda enklere å skli inn bolter for tilleggsutstyr.
Gummilistene på toppen har også fått høyere friksjon.